Moederdagproject


Categorieën Projecten Datum: 20 juni 2007

Na alle voorbereidingen en inkopen getroffen te hebben, kon op 12 mei 2007 de verkoop van ballonnen in het kader van het moederdagproject in de Intratuin dan echt van start………..

Regen, regen en nog eens regen. Niet echt om vrolijk van te worden zo vroeg in de ochtend. Gevreesd werd dan ook voor een magere opkomst. Niet alleen de regen zat ons tegen, ook de opstart was wat moeizaam. Waar mochten we gaan staan in de winkel, waar mochten we onze vlag hangen, hoe werkte de helium fles en hoe snel zou deze leeg raken. Wat vanaf het begin een stralende dag had moeten worden begon dus behoorlijk moeizaam. Maar al deze frustratie zorgde ook voor een hoop plezier. Dit versterkte de drive om de inderdaad slechte opkomst in het begin om te zetten in een goede opbrengst.

Alle verkoop technieken en charmes werden dan ook in de strijd gegooid om al die mooie ballonnen te slijten. Het was echt lullen als brugman, want vijf euro per ballon was toch wel wat veel. Gelukkig was de thee en koffie gratis, zodat we al die droge strotten af en toe eens flink konden doorsmeren. De goede samenwerking en het mooie weer zorgde op een gegeven moment voor een kentering in de opbrengst.

Velen wisten dan ook niet dat ze het “verkopen” in zich hadden. Vooral gezinnen met jonge kinderen waren in trek. Dit werd dan ook onze voornaamste doelgroep. Immers als je de kinderen mee krijgt, krijg je de ouders vaak ook mee. Daarnaast probeerden we niet alleen onze ballonnen te slijten, maar ook gewoon te vragen om een gift aan die mensen die geen interesse hadden in een ballon voor vijf euro. Ook dit zorgde voor een flinke toename van de opbrengst.

Uiteindelijk draaide het door al die goede inzet zo goed, dat we al onze ballonnen hebben kunnen verkopen en hebben we daarmee een opbrengst kunnen realiseren van zo’n zevenhonderdvijftig euro, wat nog eens verdubbeld werd door de Intratuin.

Al met al dus een geweldige bijdrage om onze inzet voor het kindertehuis in Roemenie mee te financieren en een flinke PR voor onze club.


Geen reacties

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Top